Camilla Andersen

ernæringsfysiolog – foredragsholder – forfatter

Frokost-scones på 30 min!

5 kommentarer

I dag har jeg spist frokost hos melk.no og ble blant annet servert noen fantastiske scones. Kokken kunne gledelig røpe at disse kunne jeg lage på morgenen på under en halv time. Lag deigen og sett dem i ovnen – uten heving. Og mens de steker i 15 minutter gjør jeg meg ferdig på badet!

Selvfølgelig ikke noe man har tid til hver dag, men da er det heller ikke noe stas. Ta deg tid en gang i blant til å glede familien litt ekstra – og til å fylle matboksen med noe litt utover det vanlige.

Her er oppskriften – med video som viser hvordan du lager dem 🙂

God frokost 🙂

Forfatter: camillaandersen

Ernæringsfysiolog med hovedfag i samfunnsernæring fra Universitetet i Oslo. Gründer av kostholdstjenesten www.somebody.no. Opptatt av et sunt kosthold samtidig som man opprettholder livskvaliteten! Ønsker å bidra til økt kunnskap om kosthold slik at du kan skape et kosthold etter egne ønsker, uavhengig av kurer og dietter.

5 thoughts on “Frokost-scones på 30 min!

  1. Dette var jo nesten litt morsomt! Jeg har laget disse to ganger den siste uken, og nå besøker jeg for første gang bloggen din og ser hva du har skrevet her. Sconesene blir veldig gode 😉

  2. Så bra ! Fint når man kan gjøre det lille ekstra uten at det tar for lang tid. Liten tid er dessverre ofte en fiende til sunn og hjemmelaget mat…

    Har du prøvd hjemmelagde knekkebrød? Også veldig enkelt – og veldig godt!

  3. Disse var kjempegode og kjempe lette å lage.
    Takk for god side og gode råd. 🙂
    Har lært utrolig mye siden jeg ble medlem av sombody!

  4. Tilbaketråkk: Mine matpakketips! « camillaandersen

Legg igjen en kommentar

